Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Hoe maak je kinderen nieuwsgierig naar levensbeschouwelijke verhalen? Hoe ontwerp je levensbeschouwelijk onderwijs dat uitdagend en waardevol is voor alle leerlingen, ongeacht hun achtergrond?Dit visie- en praktijkboek wil leraren basisonderwijs vertrouwd maken met een creatieve, dialogische en kritische benadering van levensbeschouwelijk onderwijs. Een visie waarin het leren kennen van zinrijke bronverhalen uit verschillende levensbeschouwelijke tradities door leerlingen centraal staat. https://www.kwintessens.nl/wijs-worden-met-bronverhalen
Didactics of religion --- 478.6 --- Levensbeschouwing-onderwijs --- Diversiteit --- levensbschouwing --- verhalen --- godsdienst --- didactiek --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- didactiek basisonderwijs - godsdienstonderwijs, levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Godsdienst --- Levensbeschouwelijk onderwijs --- Didactiek --- Didactische werkvormen --- Didactische werkvorm --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- 456.8 --- didactiek algemeen - vormingsgebieden, gezondheidseducatie, godsdienstonderwijs, mondiale vorming, verkeersonderwijs
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Met Geloof je het zelf?! presenteren de auteurs het vak Levensbeschouwing vanuit een nieuwe visie. Zij gaan ervan uit dat levensbeschouwelijke vorming ontstaat als kinderen niet alleen kennis nemen van vormen van een (religieuze of seculiere) levensbeschouwelijke traditie, maar daar ook hun eigen betekenis en waardering aan kunnen geven. Dat geldt voor de traditie waarin de leerlingen zelf opgroeien én voor andere tradities.Met dit praktijkboek leren (aankomende) leraren hoe zij de interactie tussen leerlingen en verschillende levensbeschouwelijke tradities en daarin vervatte waarden kunnen stimuleren en begeleiden. Daarbij maken de auteurs veelvuldig gebruik van levensbeschouwelijke bronnen, zoals verhalen en beelden. Theorie en achtergronden wisselen elkaar af met voorbeelden en casuïstiek, illustraties, vragen en opdrachten. (Bron: uitgever)
478.6 ) Godsdienstonderwijs --- basisonderwijs --- godsdienst --- levensbeschouwelijke opvoeding --- D071311.jpg --- Levensbeschouwelijke vorming ; basisonderwijs --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- Godsdienst --- Lager onderwijs --- 478.6 --- didactiek --- Basisonderwijs --- Filosoferen met kinderen --- Symbolen --- Vieringen --- didactiek basisonderwijs - godsdienstonderwijs, levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- 456.8 --- didactiek algemeen - vormingsgebieden, gezondheidseducatie, godsdienstonderwijs, mondiale vorming, verkeersonderwijs
Choose an application
Dit boek presenteert het vak levensbeschouwing vanuit een nieuwe en brede visie. De auteurs gaan ervan uit dat levensbeschouwelijke vorming ontstaat als kinderen niet alleen kennis nemen van vormen van een levensbeschouwelijke traditie, maar daar ook hun eigen betekenis en waardering aan kunnen geven. Met dit praktijkboek leren (aankomende) leraren hoe zij levensbeschouwing kunnen vormgeven: door interactie tussen leerlingen en verschillende levensbeschouwelijke tradities en daarin vervatte waarden te stimuleren en begeleiden. Daarbij maken de auteurs veelvuldig gebruik van levensbeschouwelijke bronnen, zoals verhalen en beelden. Theorie en achtergronden wisselen elkaar af met voorbeelden en casuïstiek, illustraties, vragen en opdrachten. Het boek bestaat uit drie delen. In het eerste deel bespreken de auteurs relevante theoretische achtergronden. Ze gaan daarbij in op verschillende ontwikkelingstheorieën. Het tweede deel gaat in op de basisvaardigheden die leerlingen nodig hebben om hun eigen levensbeschouwing te kunnen ontwikkelen. Hoe leer je kinderen filosoferen en symboliseren? Het derde deel laat zien hoe de besproken theorieën en technieken kunnen worden toegepast in de dagelijkse lespraktijk. Het boek wordt ondersteund door een website.
Levensbeschouwelijke vorming ; basisonderwijs ; Intercultureel onderwijs. --- 478.6 --- godsdienst --- basisonderwijs --- KHK --- Religious studies --- religie --- levensbeschouwing --- geloven --- religieuze opvoeding --- lager onderwijs --- Levensbeschouwelijke vorming --- Basisonderwijs --- Intercultureel onderwijs --- Didactiek --- Lager onderwijs --- Godsdienst --- Levensbeschouwing --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- Didactics of religion --- Didactics of social education --- Levensbeschouwelijk onderwijs
Choose an application
Choose an application
De Esthernovelle in de Tenach, opgenomen in de bundel Geschriften, is een kunstig opgebouwde vertelling die zijn uiteindelijke vorm heeft gekregen in de verbinding met het Poerimfeest. De eindredactie in een tijd waarin het leven overeenkomstig Joodse gebruiken niet zomaar geaccepteerd werd in de niet-Joodse omgeving, heeft ertoe geleid dat dit boek voor Joodse gemeenschappen door de eeuwen heen een troost- en bemoedigingsnovelle is geweest. De vrijmoedigheid van de jonge Joodse koningin Esther die in het verborgene vanuit het paleis samenwerkt met haar neef Mordechai buiten het paleis om de acties van tegenspeler Haman onschadelijk te maken, makt dit verhaal voor jong en oud tot een spannend drama. Hoe zal dit aflopen? Het boek dat voor u ligt belicht vanuit meerdere perspectieven diverse sociaal-culturele en sociaal-politieke onderwerpen. Het kijken, denken en spreken vanuit meerdere perspectieven, maakt dit boek uitermate geschikt voor dialogisch leren in leerhuizen en leergroepen. Rond Poerim en rond 5 mei, waarin we 75 jaar bevrijding vieren, zullen we leeractiviteiten en event organiseren om diepgaand de Esthernovelle toot leven te laten komen in onze tijd.
Choose an application
De bundel is de opbrengst van het RAAK-project Het kind en de grote verhalen, waarin een groot aantal Zeeuwse basisscholen samen met drie hogescholen en Kwintessens op zoek was naar nieuwe wegen voor levensbeschouwelijk leren in het basisonderwijs. Hoe zal het vak godsdienst/levensbeschouwing zich ontwikkelen in een maatschappij die geseculariseerd is, maar tegelijkertijd ?multireligieuzer? is dan ooit? (Bron: uitgever)
Levensbeschouwing --- Basisonderwijs --- 478.6 --- Bijbelverhalen --- Verhalen --- levensbeschouwing --- didactiek --- godsdienst --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- didactiek basisonderwijs - godsdienstonderwijs, levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Lager onderwijs --- Levensbeschouwelijk onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Godsdienst --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- 456.8 --- didactiek algemeen - vormingsgebieden, gezondheidseducatie, godsdienstonderwijs, mondiale vorming, verkeersonderwijs
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|